Zimné radosti v Bachledovej doline

Bachledovu dolinu sme si v lete užili naplno. Prilákalo nás nové veľké ihrisko Kráľovstvo lesa, prešli sme sa po Chodníku korunami stromov, bicyklovali na e-bikoch po okolitých cestičkách, vyskúšali si bobovú dráhu a vychutnávali krásy prírody. Viď článok >> Tentokrát bol náš hlavný cieľ lyžovačka. Maťko si tu išiel prvýkrát skúsiť lyžovanie s inštruktorom, ja som sa tešila, ako si po 2 rokoch konečne zalyžujem a manžel zase zasnowboarduje. Boli sme zvedaví aj na zamrznutý Chodník korunami stromov, ktorý sa nám nakoniec páčil ešte viac ako v lete.

UBYTOVANIE
Opäť sme sa ubytovali v Apartmánoch Bachledka, ktoré majú ideálnu polohu – oproti Gorgyho lyžiarskej školy, kde sa Maťko učil lyžovať s inštruktorkou, pár krokov od nástupu do kabínkovej lanovky smerujúcej k Chodníku korunami stromov a na zjazdovky, hneď oproti infocentru.

V apartmáne sme mali spálňu, obývačkovú časť s gaučom, stolíkom a TV prepojenú s kuchyňou s jedálenským stolom. V kuchyni bola varná doska, mikrovlnka, rýchlovarná kanvica a základné riady a pomôcky na varenie. Mali sme tiež balkón s výhľadom na lanovku, ktorú Maťko rád sledoval. Všetko čistučké moderné, cítili sme sa tu výborne.

K ubytovaniu boli bufetové raňajky zdarma v kaviarni nachádzajúcej sa na prízemí apartmánového domu. Ponuka bola každý deň trocha iná, nechýbalo pečivo, šunky, syry, ovocie, zelenina, jogurty, cereálie, nátierky, párky, vajíčka, džúsy a iné. Čašníčka nám vždy priniesla kávy a čaje podľa želania.

V suteréne budovy s apartmánmi bola dokonca požičovňa lyží a lyžiarok. Hneď sme ju aj využili, keďže som pred kúpou výbavy pre Maťka chcela aby si vyskúšal, či ho vôbec bude túto zimu lyžovanie baviť. Dostali sme tiež k dispozícii 2 skrinky v lyžiarni, kde sme si mohli odložiť svoje lyže, lyžiarky a snowboardy a zapnúť na noc funkciu sušenia. Skvelá vec aby ste mali istotu, že budete mať na druhý deň nohy v suchu.

STRAVA
Stravovali sme sa v reštaurácii Panorama pri Chodníku korunami stromov, varia tam obľúbené jedlá ako vývar, vyprážané kuracie rezne s hranolkami, bolonské špagety, bryndzové pirohy a i. Majú aj koláčiky, teplé a studené nápoje. Ide o samoobslužnú reštauráciu, niektoré jedlá si len vezmete, na niektoré si počkáte pár minút. Súčasťou je detský kútik a počas oddychu môžete sledovať krásne výhľady na hory.

Zastavili sme sa tiež na pizzu a horúcu čokoládu v reštaurácii/ski bare La Gamba hneď vedľa lyžiarskej školy oproti našim apartmánom. V blízkosti sú aj ďalšie reštaurácie.

CHODNÍK KORUNAMI STROMOV
K Chodníku korunami stromov nemám veľmi čo napísať. Keď vystihnete slnečné mrazivé počasie ako my, je to skrátka rozprávka. Krásne výhľady, zábavné stanovištia pre deti, príjemná prechádzka nad stromami. Za priaznivého počasia funguje na veži adrenalínový tobogán.

Aj v hmle a oblačnom počasí na ňom zažijete dobrodružstvo:

A novinkou sú večerné prehliadky vysvieteného chodníka. My sme odchádzali, keď zrovna montovali na chodník žlté svetielka, podľa fotografií to potme vyzerá úžasne. Viac info o Čarovnej krajine Bachledka nájdete tu >>

GORKYHO LYŽIARSKA ŠKOLA
Najviac som bola zvedavá, ako sa bude Maťkovi páčiť na lyžiach. Či mu to pôjde, či sa nebude po chvíli sťažovať na boľavé nohy alebo hnevať, keď mu niečo nepôjde. Na moje prekvapenie bol však celý čas nadšený! Milá inštruktorka mu v lyžiarskej škole všetko vysvetľovala, pomáhala mu, chválila, zabraňovala pádom, mal sa ako v bavlnke, vďaka čomu bez problémov vydržal každý deň 2 lekcie. Prvý deň lyžoval v lyžiarskej škole pár krokov od nášho apartmánu, požičali sme v suteréne lyže a prešli sa rovno na detský svah. Odtiaľ sa stavili rovno v La Gambe na niečo dobré a šli sa na izbu prezliecť a oddýchnuť.

Na druhý deň ho vzala inštruktorka kabínovou lanovkou do lyžiarskej školy na vrchnom svahu. V obidvoch školách majú posuvné pásy, učí sa prioritne tam, kde momentálne fungujú/kde sú priaznivejšie podmienky. Pokiaľ s inštruktorom lyžujete iba v rámci lyžiarskych škôl s posuvnými pásmi, platíte iba za inštruktora, nie za skipas (do hornej lyžiarskej školy sa vyveziete zdarma). Viď info a cenník >> Ak sa učíte lyžovať na iných svahoch s použitím lanoviek/pomy, vtedy platíte aj za skipas.

Maťko sa za dva dni skamarátil s lyžami, naučil sa brzdenie a prvé oblúčiky a už sa pýta, kedy opäť pôjdeme lyžovať. Takže za mňa bolo rozhodnutie začať lyžovať s inštruktorom najlepšia voľba!

LYŽOVAČKA V BACHLEDKA SKI & SUN
Doobeda, kým som bola s Maťkom v lyžiarskej škole, si svahy Bachledky užíval manžel na snowboarde. Poobede sa s Maťkom vozili lanovkou a jašili na snehu a ja som si užila niekoľko hodín na lyžiach. Verím, že už čoskoro budeme spoločne lyžovať všetci traja. :) Minulú zimu sme kvôli obmedzeniam nelyžovali, tak som mala po dvoch rokoch celkom rešpekt a spúšťala sa najmä po príjemnej modrej zjazdovke. Na druhý deň bolo prenádherné slnečné počasie, tak som sa osmelila a preskúmala aj ďalšie zjazdovky. Je tu na výber viacero modrých, červených aj čiernych. Na svahy sa presúvate 10 miestnou kabínovou lanovkou, sedačkou či pomami.

Znova som si pripomenula, vďaka čomu mám zimu rada. Je to radosť takto športovať na čerstvom horskom vzduchu a omámená endorfínmi sa tešiť z výhľadov. Zohriať sa horúcou čokoládou a zase pokračovať v brázdení svahov.

SKIALP, BEŽKOVANIE, ZIMNÁ TURISTIKA, SÁNKOVAČKA V BACHLEDOVEJ DOLINE
Aj keď nelyžujete, môžete si tu užiť ďalšie zimné aktivity. Zahriať sa turistikou a skialpovaním do kopcov s krásnymi výhľadmi. Užiť si sánkovačku na 2,5 kilometra dlhej trati (sánky môžete použiť vlastné, z požičovne v budove Apartmánov Bachledka alebo v Gorgyho lyžiarskej škole).

A ak máte radi bežkovanie, z Bachledovej doliny vedú trate o celkovej dĺžke 20 km.

Všetky info o stredisku Bachledka Ski & Sun nájdete tu >>

——————————

My sme si to tu opäť perfektne užili. Tak sa maj Bachledka, tešíme sa opäť niekedy nabudúce!

Maťa

Martina Magulová
Som vášnivá cestovateľka. Cestujem bez cestovky - LACNEJŠIE a ZAUJÍMAVEJŠIE. S radosťou sa delím o svoje skúsenosti, aby som vám ušetrila čas a peniaze a aby ste aj VY mohli za málo peňazí zažiť čo najviac a odvážili sa ísť spoznávať svet! :) Zoznam precestovaných krajín a niečo o mne nájdete tu>> Som autorka e-bookov: Kompletný návod na cestovanie bez cestovky>> Cestujem s cestovkou. Ako zažiť na dovolenke viac?>> E-book zdarma Ubytovanie bez cestovky>> Kontakt: E-mail: info@martinamagulova.sk >> Facebook fan page: Cestujeme bez cestovky>> Instagram: Cestujemebezcestovky>>