Výletnou loďou Aidanova na 4 Kanárske ostrovy a Madeiru

Och, to bola nádhera. Novučká luxusná loď Aidanova s vynikajúcim jedlom a množstvom zábavy. A tie ostrovy… Zážitkov máme na rozdávanie. Jeden týždeň, ktorý doma preletí ani neviem ako, tu trval hádam dva krát toľko. A 18 stupňov v januári snáď ani nepotrebuje komentár.

O výletných lodiach som vám už napísala celý e-book, takže ak vás láka plavba výletnou loďou bez cestovky, stiahnite si ho zdarma tu >>. Dozviete sa, koľko takéto plavby stoja, kde si ich rezervujete, kde sa dá plaviť a kopec praktických info a tipov ako ušetriť. Spomínam tam tiež naše plavby, na ktorých sme boli v Karibiku a plavbu výletnou loďou z Dubaja do Ománu.

Výletná loď Aidanova

V prístave v Las Palmas de Gran Canaria. Vírivkovali sme sa na palube v januári pri +19 stupňoch.

Toto bola moja 4. plavba, prvý krát som sa plavila v Európe. Na Kanárskych ostrovoch ani na Madeire som predtým nebola, a tak bola pre mňa ideálna na spravenie si obrazu o každom z týchto ostrovov. Myslela som si, že sa v budúcnoti oveľa ľahšie rozhodnem, na ktorý z nich chcem prísť na dlhšie. Nuž, pravdou je, že sa chcem raz vrátiť na každý. Každý je totiž niečím výnimočný, zaujímavý a za jedeň deň sme zďaleka nestihli vidieť všetko, čo ostrovy ponúkajú. Nehovoriac o tom, že by som sa tu chcela v teplejšom období aj kúpať a užívať si pohodu na pláži. Mimochodom, nečudujem sa digitálnym nomádom, ktorí tu zakotvia na zimu. Najchladnejšie mesiace majú priemer 17 – 18 stupňov, môže byť, čo poviete?

Stiahnite si e-book zdarma plný užitočných info, fotiek a našich skúseností s plavbami.

Výletná loď Aidanova

Krásna novučká loď s úsmevom, jedna z najväčších na svete. Má 17 poschodí a kapacitu 6600 pasažierov. Znie to ako poriadne kvantum ľudí, no vôbec som nemala pocit tlačenky. Ľudia sa roztrúsili po celej lodi, do kajút, na atrakcie, na palubu s lehátkami a vírivkami atď. Neviem však, do akej miery bola loď pri tejto plavbe obsadená. Najviac ľudí bolo na lodi počas celého dňa na mori, na ostrovoch bola poloprázdna, keďže veľa ľudí výletovalo. Asi najplnšie bývali večere v reštauráciách medzi 19. – 21. hod.

Krásne priestory lode, luxusné bary, reštaurácie.

Divadlo. Večer sa tu konali predstavenia, počas dňa sa napríklad takto premietal tečúci vodopád, fotografie z ostrovov, alebo artisti nacvičovali program.

Taká „obyčajná“ chodba.

Sushi reštaurácia, jedna z mála platených reštaurácií.

Jeden z množstva barov.

Jediná nevýhoda pre mňa bola tá, že jej hlavným jazykom je nemčina. A tak program, lodné noviny, či menu v reštauráciách boli v nemčine. Táto lodná spoločnosť je totiž vyslovene orientovaná na klientelu z Nemecka, Rakúska a Švajčiarska. Väčšina lodných spoločností, ktoré plávajú v Európe, či Karibiku (Royal Caribbean, Carnival atď) majú hlavný jazyk angličtinu.

Rezervácia a cena plavby

Ceny tejto plavby po 4 Kanárskych ostrovoch a na Madeiru lodnou spoločnosťou AIDA kolíšu podľa mesiaca a konkrétnej plavby. Momentálne, t.j. začiatkom roka, stoja väčšinou od 858 Eur/kajutu pre 2 dospelé osoby. Deti do 2 rokov sa plavia na lodi zdarma a od 2 do 15 rokov v závislosti od sezóny, buď nemusia platiť nič, alebo platia zľavnenú cenu. Náš viac ako 2 ročný malý cestovateľ na tejto plavbe neplatil nič. Rezervovať si ju môžete priamo na stránke AIDA >>.

Táto cena – 858 Eur/2 osoby, t.j. 429 EUr/osobu je za vnútornú kajutu bez okna, ktorú sme mali aj my, viď foto nižšie, kde píšem o kajutách. Za kajutu s oknom alebo balkónom sa platí viac. V tejto cene máte zahrnuté ubytovanie, stravu a vybrané nápoje vo väčšine reštaurácií na lodi – v bufetových, á la carte, kde si vyberáte z jedálneho lístka, či v rýchlych občerstveniach. V bufetových reštauráciách je okrem nealkoholických nápojov k obedu a večeri aj víno a pivo zdarma. Zdarma je aj väčšina atrakcií a programu na lodi (kúpanie v bazénoch a vírivkách, minigolf, večerný program divadla atď).

Tringelty na tejto lodi povinné nie sú, je na vás, koľko necháte upratovačom izby alebo čašníkom. K cene za dovolenku si pripočítajte ešte letenky (počas januára/februára kúpite bez problémov do 100 Eur, my sme platili 65 Eur/osobu za let z Viedne na Tenerife s Wizzair), cestovné poistenie, prepravu z letiska do prístavu. Prípadne aj ubytovanie, ak sa rozhodnete priletieť deň alebo viac dní vopred, alebo zostať o niekoľko dní dlhšie aj po plavbe.

Neviete ako hľadať lacné letenky?
Chcete ísť na dovolenku bez cestovky a UŠETRIŤ?
Tu je podrobný návod pre vás vrátane môjho poradenstva >>

Extra výdavky počas plavby – používanie Wifi, platené wellness služby (masáže, sauny), kozmetika, kaderník, väčšina nápojov v baroch a á la carte reštauráciách. A samozrejme výlety mimo lode, je na vás, či sa len prejdete do mesta a vrátite sa na loď, kde máte stále stravu k dispozícii, alebo si užijete niekoľko hodín, či celý deň mimo lode.

Na lodi sa nič neplatí v hotovosti, všetky platené služby, nápoje, výlety atď sa vám pripočítavajú na vaše konto, ktoré na konci plavby v hotovosti alebo platobnou kartou vyplatíte.

Takže suma sumárum, najnevyhnutnejšie výdavky boli na tejto plavbe cena plavby + letenky + preprava k lodi. Ostatné je voliteľné. Na plavbách do Karibiku musíte počítať aj s povinnými tringeltami, viď praktické informácie v ebooku Dovolenka na výletnej lodi >>.

Čo sa dalo robiť na lodi?

Počas tejto plavby sme kotvili vždy celý deň na niektorom z Kanárskych ostrovov (Tenerife, Fuerteventura, Lanzarote a Gran Canaria) a na Madeire. Loď plávala na ostrovy počas noci, na Madeiru a naspäť do Tenerife sme šli aj cez deň, čiže sme mali dva celé dni iba na mori. Na každom z ostrovov sme šli na niekoľkohodinový výlet, viď ďalší článok >>, popoludní/večer sme si užívali oddych na lodi.

V čase, kedy sme nevýletovali, užívali sme si všetko, čo loď ponúka. Obliekli sme si napríklad župany, ktoré sme mali na izbe a šli sa okúpať do bazéna, alebo víriviek v rôznych častiach lode. Ak by som na lodi nebola s 2 ročným malým cestovateľom, ktorý veľmi neobsedí, užila by som si aj relax s knihou na palube na lehátku. Keďže na lodi sa poriadne veľa je, dobre padne zacvičiť si. K dispozícii bolo zdarma veľké fitko, klasické s bežeckými pásmi a posilňovacími strojmi, alebo vonkajšie na palube s hrazdami, rôznymi šľapadlami a pod.

Veľká moderná relax zóna. Ideálna na čítanie s výhľadom na more.

Nákupní maniaci si mohli ísť do obchodov kúpiť nejaké značkové oblečenie, či darčeky pre blízkych. Myslelo sa na deti všetkých vekových kategórií – na lodi sú viaceré detské kútiky, herňa, oddychová zóna, vo vodnom svete tobogány. Počas celého dňa deti zabávajú animátori, ktorí organizujú aj rôzne rodinné aktivity (v nemčine). Kto má chuť, môže si zahrať na palube lode minigolf, či poloziť v menšom lanovom parku. Večer veľa ľudí sledovalo show v divadle (akrobati, tanečníci, speváci…), či rôzne živé súťaže s cestujúcimi v kine. Ďalšou možnosťou trávenia času je prechádzka galériou, hranie v kasíne, či hranie logických hier na interaktívnych stoloch pre dospelých. A iné.

Na lodi sa stále niečo deje, v novinách, ktoré sme dostali každý večer na izbu bol program na nasledujúci deň. Rôzne workshopy (napríklad vytvor si svoje rockové tričko…), živé kapely a hudobníci na pódiách a v baroch, hry a súťaže atď.

Okrem toho je tu množstvo platených služieb, ktoré ľuďom spríjemňujú dovolenku – sauna, rôzne masáže, kozmetika, kaderník atď.

Kajuty

Čo vám poviem, čím viac si zaplatíte, tým máte väčší luxus. A priestor, aby som nezabudla. Aaaa, väčšie okno. My sme nemali žiadne. S kamoškou sme chceli ušetriť, tak sme si rezervovali vnútornú kajutu bez okna, aj tak sme tam viac menej len prespávali. Na minulých plavbách som mala raz malé guľaté okienko, raz klasické veľké okno a raz aj balkón, to bola paráda. Samozrejme, sú k dispozícii aj krásne veľké apartmány s obývačkou a terasou, či dokonca obrovské mezonetové apartmány, za tú cenu však máte niekoľko exotických dovoleniek. Ako kajuty a apartmány na Aidanova vyzerajú? >>

Takto vyzerala naša kajuta:

Bola čistučká, s kobercami, upratovali ju raz denne, na minulých plavbách aj 2x denne. Mali sme tam manželskú posteľ, výsuvné visiace lôžko, to sme nevyužili, stolík so stoličkou a zrkadlom. A kúpeľňu s WC a sprchovým kútom. Automaticky nám tiež dali na izbu detskú postieľku.

Reštaurácie, rýchle občerstvenie, kaviarne a bary

Och, tie dobrotyyyy od výmyslu sveta! Skvelé jedlo a výlety je to, pre čo sa teším na výletné lode asi najviac. K dispozícii sme mali 17 reštaurácií, z ktorých väčšina bola zahrnutá v cene plavby.

Bufetové reštaurácie s jedlom od výmyslu sveta boli otvorené väčšinu dňa, čo je výhoda najmä pri deťoch. Od rána takmer do obeda sa servírovali raňajkové jedlá, kde ste našli veľkú väčšinu dobrôt, na aké ste zvyknutí. Pečivá, vajíčka na rôzne spôsoby, veľké množstvo šuniek a nátierok, smoothie v džbánoch, ovsené kaše, ryžové pudingy, čerstvé lievance alebo wafle, cereálie, ovocie od výmyslu sveta atď. Ja som nikdy neodolala teplým croisantom s maslom a džemom, ovociu, či ovsenej kaši a smoothie.

Od obeda do cca 17.hod sme si mohli vybrať rôzne teplé a studené predjedlá, hlavné jedlá, ovocie a dezerty, od 18tej sa jedlá zamenili za iné a mohli sme prísť na niekoľkochodovú večeru. Vybrali si mäsožravci aj vegetariáni. Každý deň bola medzi jedlami aj nejaká špecialita ako homár, hovädzie carpaccio a iné. Okrem toho tam bolo stanovište s exotickým ovocím, kde nám pracovník na želanie očistil napríklad papáju, opunciu, či rozkrojil maracuju. Vybrané nápoje boli zdarma – rôzne nealko, ráno káva a čaje, na obed a k večeri aj víno a pivo.

Boli tu tiež štýlové reštaurácie, kde sa objednáva z jedálneho lístka – francúzska, nemecká, morská, burgeráreň. Jedlo bolo v cene plavby, za nápoje sa platilo. Najviac sa nám páčila francúzska French kiss, kde servírovali raňajky na niekoľkoposchodovom podstavci, poobede bagety (mne veľmi chutila s jahodami, melónom a prosciuttom) a výborné koláče s kávičkou. Večer sa v nej zase servírovali vynikajúce jedlá špičkovej reštaurácie. Neskutočné krémové polievky, slimáky aj tataráky, úžasné steaky a morské jedlá a creme brulee ako dezert, mňam.

Interiér morskej reštaurácie. Bufetové stoly aj jedlá z jedálneho lístka boli v cene plavby, platilo sa iba za nápoje.

Fungovali tu tiež rýchle občerstvenia, kde sme si mohli vziať kebab, bagetu, či nejaký koláčik.

Kebab so zeleninou, krásne sedenie aj v rýchlom občerstvení.

Na lodi bolo tiež množstvo barov a kaviarní vo vnútri lode, na palube a pri bazénoch. Zákusky v nich boli zdarma, nápoje sa platili. Hostia si mohli zaplatiť niektorý zvýhodnený balíček na konzumáciu nápojov počas plavby, alebo platiť každý nápoj zvlášť.

Výletná loď s deťmi

Pre mňa predstavuje výletná loď ideálnu dovolenku s deťmi, ktorá je vlastne spojením komfortného all inclusive rezortu s poznávacím cestovaním.

Výhody z môjho pohľadu sú, že svoju izbu (kajutu) máte stále nablízku, na lodi je množstvo atrakcií, hier a zábavy pre deti všetkých vekových kategórií, prípadne môžete stráviť veľa času v bazénoch, na tobogánoch, vo vírivkách. Na výletnej lodi je jedlo od výmyslu sveta, z ktorého si vyberú aj tí najväčší vyberavci, naviac je k dispozícii celý deň. Na výber je množstvo reštaurácií, výhodou sú obrovské bufetové reštaurácie, kde netreba na nič čakať. Samozrejmosťou sú detské jedálenské stoličky pre najmenšie deti, stačilo povedať čašníkovi a hneď ju priniesol.

Na rozdiel od dovolenky v hotelovom rezorte môžete tiež vidieť počas pár dní viaceré zaujímavé miesta, mestá a krajiny, pričom cestovanie na tie miesta je vďaka výletnej lodi veľmi pohodlné. Dokonca si ho môžete celá rodina poriadne užiť. A plní energie ísť po zakotvení lode rovno objavovať zaujímavé miesta.

Párhodinový výlet zvládnu aj tie najmenšie detičky. Väčšinou sa výlety začínajú hneď pri lodi (s ponukou výletov tu čakajú miestne agentúry, taxikári, alebo si môžete prenajať auto), alebo pri vstupe do prístavu. Po návrate z výletu môžete ísť rovno na izbu, najesť sa do niektorej z reštaurácií, či užívať si atrakcie na výletnej lodi.

Za poplatok (na tejto plavbe to bolo 5 Eur/24 hodín) si môžete požičať kočík, v ktorom môžete dieťa voziť po lodi, v prístave a na výletoch. Je tu k dispozícii ošetrovňa s lekárom a základnými liekmi. Ak beriete špeciálne lieky, treba si ich priniesť z domu.

Pre deti do 2 rokov bývajú plavby zdarma, nad 2 roky záleží od lodnej spoločnosti a od konkrétnej plavby. Buď deti neplatia nič, alebo o niečo menší poplatok ako dospelí. Článok o vybraných lodných spoločnostiach, ktoré tento rok poskytujú plavby pre deti nad 2 roky zdarma alebo za zľavnenú cenu si prečítajte tu >>. Pozor však, v Karibiku väčšinou platia deti tak či tak servisné poplatky (býva to okolo 12 USD/deň).

A čo všetko sme videli a zažili na ostrovoch? Prečítajte si v ďalšom článku >>

Maťa

NÁVODY na CESTOVANIE BEZ CESTOVKY:

E-book na stiahnutie ZDARMA
Dovolenka na výletnej lodi >>

Ubytovanie bez cestovky >>

E-book Kompletný návod na cestovanie bez cestovky >>

E-book Výlety a dovolenky s malými deťmi

Martina Magulová
Som vášnivá cestovateľka. Cestujem bez cestovky - LACNEJŠIE a ZAUJÍMAVEJŠIE. S radosťou sa delím o svoje skúsenosti, aby som vám ušetrila čas a peniaze a aby ste aj VY mohli za málo peňazí zažiť čo najviac a odvážili sa ísť spoznávať svet! :) Zoznam precestovaných krajín a niečo o mne nájdete tu>> Som autorka e-bookov: Kompletný návod na cestovanie bez cestovky>> Cestujem s cestovkou. Ako zažiť na dovolenke viac?>> E-book zdarma Ubytovanie bez cestovky>> Kontakt: E-mail: info@martinamagulova.sk >> Facebook fan page: Cestujeme bez cestovky>> Instagram: Cestujemebezcestovky>>