Korfu za 104 Eur na 5 dní v júni

KORFU = najzelenší grécky ostrov po druhý krát. Naposledy som tu bola s Maťkom v brušku, pár dní dozadu som tu prišla opäť – už aj s ním. Pri prvej dovolenke sme boli ubytovaní v hornatejšej oblasti Paleokastritsa plnej krásnych výhľadov, viď článok, ktorý som vtedy napísala >> Určite nazrite aj na foto tej oblasti, keďže je úplne iná ako tá, kde sme boli teraz. Nech si viete lepšie vybrať, kde ísť. Pláže tam boli zväčša kamienkové, more čistučké, no chladné aj v lete. Každopádne scenérie tam boli prenádherné, tie mi v tejto južnejšej časti trocha chýbali, kľudne by som sa tam vrátila opäť.

Tentokrát me zvolili juhozápadnú časť ostrova, oblasť Agios Georgios Argyrades, kde sú pieskové pláže. Pláž aj more sa nám páčilo, o dobrotách v miestnych tavernách ani nehovorím. Už od začiatku júna sa dalo bez problémov kúpať v mori, teplota bola pocitovo príjemná, obzvlášť popoludní, kedy sa teplota vzduchu priblížila 30tim stupňom a more bolo pri pobreží vyhriate. V mori sme trávili niekoľko hodín denne. Slnko už tiež poriadne pálilo a aj keď som sa natierala 50tkou a snažila sa byť čo najviac pod slnečníkom či cez obed v chládku reštaurácií, trocha som sa spálila. Ale poďme postupne:

LETENKY
Na Korfu lieta v dobrých cenách Wizzair z Viedne, Budapešti alebo Katowíc a Ryanair z Viedne a Budapešti. Tak ak striehnete na lacnejšie letenky, odporúčam sledovať obidve tieto nízkonákladové letecké spoločnosti a ideálne z viacerých letísk. V Budapešti ani v Katowiciach nie je drahé parkovanie priamo na letisku (oveľa lacnejšie ako vo Schwechate), tak sa oplatí zvážiť odlet aj z nich. Ceny leteniek sa menia každý deň, akcie môžu vybehnúť kedykoľvek. Vtedy ale nemôžete dlho váhať, lebo sa rýchlo vypredajú a budú dostupné už len drahšie letenky.

Na mňa vyskočili lacné letenky u lovcov leteniek (Letenky za babku, Tour de svet a i.), kúpila som ich priamo cez web Wizzair, odlet z Viedne. Stáli nás 24 Eur/osobu spiatočne, v cene je pri nízkonákladovkách iba malá príručná batožina (ruksak). Doplatila som teda ešte pár dní pred cestou v appke Wizzair 24 Eur za Priority boarding (iba za 1 osobu), vďaka čomu sme si mohli vziať o 1 príručný kufrík naviac. Vzali sme si teda 2 ruksaky, menšiu cestovku a 1 kufrík, čo nám v tom teple úplne stačilo na zbalenie sa, veľa vecí sme ani nevyužili.

PREPRAVA NA LETISKO A Z LETISKA
V Bratislave sme nechali auto a odtiaľ išli hodinu autobusom Slovaklines (za 8 Eur/osobu) z Mlynských Nív na letisko Schwechat. Lístok odporúčam kúpiť kľudne aj niekoľko dní vopred cez ich web >>, v niektorých časoch totiž bývajú vypredaní.

Z letiska na Korfu sme šli modrým autobusom (vonku naľavo od východu z letiskovej haly je zastávka) smerujúcim do mesta Korfu (Kerkyra). Odviezli sme na autobusovú stanicu autobusov Green bus, ktoré jazdia po Korfu. Cesta na ňu trvala pár minút, dá sa ísť aj peši z letiska cca 20 minút. Na ubytovanie sme šli autobusom Green bus (viď ich rozvrh kde a kedy premávajú), cesta nás stála 2,90 Eur/osobu (Maťko zdarma) a do oblasti, kde sme mali ubytovanie, trvala tak do hodinky v klimatizovanom autobuse. Môžete poprosiť šoféra, aby vám zakričal, keď budete na mieste, alebo (ak máte dáta v mobile) si otvorte appku Google Maps, kde si zadáte adresu, kde sa potrebujete dostať a sledujete, kedy sa k nej autobusom priblížite. Tak som to robila aj tentokrát ja. Chvíľu predtým sme sa postavili, aby šofér videl, že chceme vystúpiť.

Prípadne si môžete hneď na letisku vyzdvihnúť požičané auto, najlepšie je vybrať vopred podľa vašich kritérií z požičovne áut.

UBYTOVANIE
Hneď po kúpe leteniek som hľadala ubytovanie cez Airbnb a Booking. Pár minút hľadania a našla som cez Airbnb fajn izbu v oblasti Agios Georgios Argyrades, kde sú pieskové pláže. Ja som hľadala náhodne, nevyberala som ubytovanie podľa konkrétnej pláže či letoviska. Vy si môžete pozrieť vopred tie naj oblasti a pláže a cielene hľadať ubytovanie tam. Tu máte viacero info aj s fotkami >>

Naša izba bola s kuchynským kútom, balkónom, malou kúpeľňou s WC a sprchovým kútom a klimatizáciou. Mali sme manželskú posteľ a rozkladaciu posteľ ako prístelku. Maťko nakoniec spal aj tak s nami v strede na manželskej, ako má na cestách najradšej. :) Pri ubytovaní bola super záhrada s dvomi terasami na stromoch a hojdacími sieťami. Ideálne miesto na raňajky či oddych po horúcom dni na pláži. Neviem či sme boli ubytovaní sami, ale nikdy na nich nikto nebol. Cena bola veľmi fajn – 160 Eur za 5 dní/4 noci spolu za nás troch čiže 80 Eur/dospelú osobu. Majiteľ veľmi milý, on nám cez správy vopred poradil akým autobusom je najlepšie z letiska ísť. Link na ubytovanie je tu >>

Pár minút peši od ubytovania bola požičovňa áut a bicyklov, detské ihrisko, dva menšie supermarkety, reštaurácie, bar s bazénom zdarma pre hostí, na pieskovú pláž Lakkies beach to bolo asi 10 minút, trocha ďalej opačným smerom požičovňa štvorkoliek a ďalšie pláže. Ide o menšie letovisko.

STRAVOVANIE A PITIE
Keďže sme nebývali v hoteli, stravu a pitie sme nemali zabezpečené. Na čo sme však zvyknutí, veľmi často to máme takto, keďže väčšinou veľa výletujeme mimo ubytovania a chceme ochutnávať jedlo v miestnych reštauráciách.

Nie všade na Korfu je pitná voda z kohútika, dobré je si teda hneď na začiatku kúpiť v potravinách veľkú bandasku s vodou. A tak sme si v prvý večer spravili nákup v potravinách – melóny, koláčiky, chlieb, olivový olej, olivy, zeleninu… Ceny boli vyššie ako na Slovensku, keďže sme nakupovali v menších plážových supermarketoch. Na izbe sme mali kuchynský kút, spravila som si teda kávičku a raňajky sme jedávali na jednej z tých pekných terás na strome pri ubytovaní.

Na obedy a večere sme chodili do reštaurácií v okolí pláží. Menší tip: Ja si zvyknem vyberať reštaurácie podľa recenzií na Google Maps – otvorím si na ubytovaní (alebo na mieste, kde výletujeme) appku v mobile, do vyhľadávania napíšem Restaurants a ukážu sa mi reštaurácie najbližšie odo mňa aj s hodnotením (maximum je 5 bodov). Reštaurácie nad 4,5 bývajú dobré, čím menšie číslo, tým je pravdepodobne kvalita jedla horšia.

V reštauráciách na Korfu hneď priniesli mäkkučký chlieb s nátierkami alebo ochuteným maslom ako predjedlo (cena cca 2 Eurá alebo ho dali zdarma). Ceny za mäsové jedlá boli všade okolo 10 Eur, v tom bývala väčšinou už aj príloha.

Najčastejšie sme si dávali souvlaki – výborne ochutené grilované mäso (kuracie alebo bravčové) na špajdli, alebo gyros, k tomu boli automaticky hranolky, zelenina a tzaziky, všetko spolu za 9 – 10 Eur, alebo veľký grilovaný tanier s prílohami za 13, z ktorého sme sa dobre najedli obaja s Maťkom. Veľký grécky šalát s kusom syra feta vhodný ako ľahké jedlo stál 7 – 8 Eur, musaka okolo 8 – 9. Pečené jahňacie, grilované alebo vyprážané morské ryby a pochúťky nad 10 Eur (väčšinou 12 – 13).

Tento veľký tanier na foto s množstvom grilovaných rýb, krevetami, sépiami, mušľami atď stál 20 Eur.

Niekde robili aj pizzu, hamburgery a cestoviny, málokde ich však varili výnimočne dobre, oveľa viac sa oplatí dať si niečo z grilu alebo ich tradičné jedlá. Mávali aj detské jedlá za cenu okolo 6 Eur (špagety, pizza, rybie prsty s hranolkami a i.)

Džús stál 2,5-3 eurá (Maťko si všade dával čerešňový džús, treba pýtať cherry juice), frappé 2,50 – 3 Eur, 0,5 l voda 1 euro, 1,5 litrová 2 Eurá, 0,5 l pivo 3,50 – 4 Eur. A aby som nezabudla na baklavu, obľúbený supersladký dezert s medom a orechami, ktorému aspoň raz neodolám. Ten stál 3 – 3,50 Eur.

Vo viacerých reštauráciách doniesli na záver menší dezert/likér zdarma – trocha melóna, zmrzku Maťkovi, limoncello dospelým a pod.

Chodili sme len do reštaurácií, ktoré mali výhľad na more. Naša obľúbená bola Taverna Malibu, kde robila Češka, ktorá tam žije už 23 rokov a majú tam aj menu v slovenčine. Robia tam výborné souvlaki. Veľmi dobre varia aj v Taverne Kafesas, odporúčam ochutnať grilované ryby a morské živočíchy, tanier rôznych druhov grilovaného mäsa s hranolkami, či grécky šalát. V ostatných reštauráciách sme boli spokojní o niečo menej.

PLÁŽOVANIE A KÚPANIE
150 m od ubytovania bolo more, prístup bol však zo skalnatého pobrežia, tak sme chodili asi 10 minút peši na pieskovú pláž Lakkiess beach, kde sa dali prenajať lehátka a slnečník. V júni ich prenajímali za 6 Eur, je možné, že v lete je cena vyššia. Pod tavernou Malibu dávali dokonca k lehátkam 2 frappé zdarma. V taverne myslím jedno stálo 3 Eurá, takže sme mali lehátka vlastne zdarma. Nevýhoda je, že hneď pri lehátkach sú v mori kamene, chodili sme teda do mora pár metrov ďalej, kde bol iba príjemný piesok. Piesok na pláži je žltej farby, more čisté, pokiaľ sa nekúpe veľa ľudí, ktorí by rozvírili piesok, tak je voda priezračná a už začiatkom júna malo príjemnú teplotu.

Ďalšiu pieskovú pláž Issos Beach sme mali opačným smerom od ubytovania, cesta trvala asi 15 minút peši. Po ceste sme mali viaceré reštaurácie či obchodíky. Bolo na nej oveľa viac ľudí ako na Lakkiess beach, väčšina ležadiel, ako sme sa dozvedeli až pri odchode, patrila k hotelu za nimi. Nikto nás ale nevyhodil, tak sme aspoň neplatili. Videla som aj ďalšiu zónu s ležadlami trocha ďalej, tie boli možno za poplatok. Bola tu aj požičovňa lodiek, ktoré si môžete sami kormidlovať a robili plavby na nafukovacích ležadlách, banánoch, či parasailing.

My sme si tu požičali menšiu loďku za 40 Eur/hodinu + za benzín sme dodatočne platili 15 Eur. Úplne to stačilo na zážitkovú plavbu. Gumeným člnom nás k nej priplavili, manželovi vysvetlili ovládanie a už sme šli na more. Nebolo treba kapitánsku licenciu ani nič podobné. Maťko pomáhal kormidlovať a zrýchľovať, veľmi bol z plavby nadšený. Oboplávali sme si dva malé neobývané ostrovčeky neďaleko pobrežia, preplávali okolo pobrežia, spravili zopár otočiek na mori a šli naspäť.

Maťko bol teraz v piatich rokoch asi najviac nadšený z mora. Ešte minulé leto uprednostňoval bazény, morských vĺn sa trocha bál. Teraz ich vyhľadával, skákal do menších vlniek, plával, v mori strávil každý deň niekoľko hodín. Na lehátku neobsedel takmer vôbec, staval si hrady z piesku, občas si akurát šiel zjesť nejaký koláčik či ovocie pod slnečník.

A keby sme mali chuť na bazén, mohli sme sa ísť okúpať v niektorom bazéne, ktorý bol zdarma pre zákazníkov baru alebo reštaurácie (takýchto podnikov s bazénom bolo v okolí viacero). Stačilo dať si napríklad frappé, džús či pivko a už ste mohli tráviť čas na bazéne, často aj s ležadlami a slnečníkmi. My sme sa v takom bazéne zastavili iba raz po ceste z pláže Issos Beach smerom na Lakkiess beach. Bolo poobede, veľmi horúcich 30 stupňov a Maťko sa začal s fňukaním vliecť pozadu, že sa mu nechce nikde ísť. Keď som mu navrhla zastavenie sa v bazéne pri Blue Sea hoteli, ktorý sme zrovna obchádzali, okamžite mu energia stúpla na 100 percent a rozbehol sa tam. Ani som nestihla objednať a už sa aj kúpal v príjemne teplej vode. Strávili sme tam vyše hodiny a odtiaľ šli rovno na pôvodne plánovanú pláž, kde sme boli do večera.

Ak ste ešte bez cestovky necestovali, možno vám bude užitočný Kompletný návod na cestovanie bez cestovky. Teraz ho dostanete o 20% lacnejšie >>

VÝLETY
Tentokrát sme to poňali oddychovo a šli sa iba pred odletom autobusom pozrieť do hlavného mesta Kerkyra (Corfu town). Bola som tu aj pri mojej prvej návšteve Korfu. Ide o historické mesto s krásnou starou štvrťou plnou úzkych uličiek s kaviarňami, reštauráciami a obchodíkmi.

Môžete ísť na pevnosť, ktorá je kúsok peši odtiaľ, je z nej krásny výhľad do širokého okolia.

V centre sú aj ulice plné moderných obchodov s oblečením, topánkami a kozmetikou, nákupychtiví si teda prídu na svoje. Z tohto mesta tiež plávajú lode na okolité ostrovy, ponuka výletov je široká. Stačí do Google napísať Corfu town day trips a vyhodí vám množstvo webov s ponukou výletov. My sme tak boli pred pár rokmi na výlete na ostrovy Paxos a Antipaxos.

Pre mňa by bola ideálna kominácia dovolenky na južnej strane ostrova s Paleokastristou, ktorá je severnejšie, pár dní tam, pár dní tam. Aby ste videli aj pieskové letoviská s teplejšou vodou, aj krásne hory, skaly, útesy a výhľady na severnejšej časti.

Môžete sa ísť pozrieť napr. na Mouse Island neďaleko letiska v hlavnom meste, plavba stojí 2,50 Eur. Je na ňom kláštor. Kúsok odtiaľ pristávajú lietadlá, môžete teda ísť zblízka sledovať ich prelet nad hlavou. Odtiaľ sa nachádza Sissin palác (Achilleion palace) cca 10 km južne od Corfu town. Pozor, ešte začiatkom roka bol zatvorený kvôli renovácii, preverte si teda či už je celý otvorený. V Paleokastritse je známym miestom starý kláštor (Paleokastritsa Monastery) alebo neďaleko hrad z 13. storočia Angelokastro. Ďalšie obľúbené miesto na výlet je prírodný úkaz Kanál lásky na severe ostrova, najvyšší vrch Korfu Mount Pantokrator, na vrchol sa viete dostať autom a pozorovať v kaviarni západ slnka.

PRAKTICKÉ TIPY

• V júni sa už neriešili žiadne opatrenia, testy a povinné formuláre, jedine v lietadle ešte chceli od cestujúcich respirátor, mal ho aj sprievodca v autobuse (my nie), inak sa inde nič neriešilo.
  • Vezmite si repelent, môže sa stať, že bude obdobie, kedy večer štípu komáre. My sme teraz mali väčšinu večerov takých, nedalo sa bez repelentu v kľude vonku po zotmení fungovať. Pred pár rokmi v Paleokastritse si nepamätám, že by sme toto riešili.
  • Výbery peňazí z bankomatú bývajú spoplatnené, ja som platila 3,90. Oplatí sa teda platiť kartou, alebo si už doma vybrať viac hotovosti.

Nebol to dlhý pobyt, no nám na 1 mieste stačilo, kúpali sme sa niekoľko hodín denne, stihli sa aj spáliť pri stavaní pieskových hradov, užili si prechádzky v krátkom rukáve do neskorej noci. Dosýta sme si vychutnali grécke dobroty, stihli plavbu loďkou, ktorú Maťko pomáhal kormidlovať, či kúpanie v bazéne, ktorý bol zdarma pre zákazníkov baru.

Ja chodím radšej na viac kratších dovoleniek ako na 1 dlhú a kým máme škôlkara, chodíme skôr mimo prázdnin, kedy sú nižšie ceny a všade menej ľudí. :)

Užívajte leto!

Maťa

Martina Magulová
Som vášnivá cestovateľka. Cestujem bez cestovky - LACNEJŠIE a ZAUJÍMAVEJŠIE. S radosťou sa delím o svoje skúsenosti, aby som vám ušetrila čas a peniaze a aby ste aj VY mohli za málo peňazí zažiť čo najviac a odvážili sa ísť spoznávať svet! :) Zoznam precestovaných krajín a niečo o mne nájdete tu>> Som autorka e-bookov: Kompletný návod na cestovanie bez cestovky>> Cestujem s cestovkou. Ako zažiť na dovolenke viac?>> E-book zdarma Ubytovanie bez cestovky>> Kontakt: E-mail: info@martinamagulova.sk >> Facebook fan page: Cestujeme bez cestovky>> Instagram: Cestujemebezcestovky>>