IBIZA – čo sme stihli za menej ako 200 Eur/osobu

Spontánny výlet s kamarátkou a 2,5 ročným malým cestovateľom dopadol nad naše očakávania. 3 dni plné cestovania aj oddychu, ktoré nás stáli do 200 Eur/osobu (letenky, ubytovanie, preprava po ostrove, strava). Áno, zostali by sme tam aj 2 týždne, no v tomto prípade sme sa chceli len na chvíľu nadýchať morského vzduchu, osviežiť sa v mori a dopriať si nejakú tú rybku. Vyvetrať hlavu od bežných povinností. Podarilo sa to dokonale a boli sme prekvapené, že sme toho dosť stihli, a pritom si aj oddýchli.

Ak teda nemáte veľa času, alebo máte menší rozpočet a láka vás tento krásny ostrov, čítajte ďalej.

Ibiza patrí medzi najdrahšie európske ostrovy, hlavne čo sa týka cien ubytovania. Vďaka leteckej spoločnosti Laudamotion sme kúpili lacné letenky, a keďže sme cestovali v júni (mimo hlavnej sezóny), ubytovanie sa nám podarilo nájsť tiež za dobrú cenu. Pozor však, počas leta sa ceny ubytovania na Ibize rapídne zvyšujú a hlavne kapacity rýchlo vypredávajú. Ideálne je teda všetko plánovať pár mesiacov vopred.

Letenky na Ibizu

Leteli sme z Viedne spoločnosťou Laudamotion (patrí pod Ryanair) za 50 Eur spiatočne/osobu, za túto cenu sa dajú kúpiť letenky bežne mimo sezóny a občas sa vyskytne táto cena aj počas leta (pred kúpou na poslednú chvíľu si najskôr preverte aktuálne ceny ubytovania). Hľadať letenky môžete priamo cez stránku Ryanair. Doplatili sme si aj Priority boarding za 14 Eur/osobu spiatočne, čo okrem skoršieho nástupu do lietadla znamená, že sme si mohli vziať okrem malej tašky aj klasickú príručnú batožinu (kufrík, ruksak). Tá už v nízkonákladovkách nebýva automaticky v cene letenky.

Z letiska chodia do mesta pravidelne autobusy, ktoré stoja hneď pred terminálom, stačí sledovať vo vnútri letiska smerové tabule s obrázkom autobusu. Lístok sa kupuje priamo u šoféra, my sme platili 3 Eur/dospelú osobu.

Základom spokojného letu s 2,5 ročným malým cestovateľom boli zábavky, ktoré viem, že ho zabavia. Nové, alebo tie obľúbené. Vzala som teda nové fixky s razítkami, omaľovánky, téglik plastelíny, knihu, nesmel chýbať obľúbený bager. A maškrty, ovocie, napríklad jablko viem, že mu trvá dlho, kým pochrúme. :) Každopádne, let trval 2,5 hodiny, takže to ušlo rýchlo a bezproblémovo.
Hračky do piesku sme kúpili až na mieste.

Pláže

Ak si chcete hľadať ubytovanie pri niektorej z najkrajších pláží Ibizy, alebo si chcete prenajať auto a pozrieť si viaceré z nich, môžete si pozrieť rebríček najobľúbenejších pláží  napríklad tu >>.

Šnorchlovanie pri pláži pri našom hoteli Playa De Portinatx

Tip na ubytovanie na Ibize blízko krásnej pláže Playa De Portinatx

Ubytovanie som našla cez Booking, zadala som termíny letu, dala si zoradiť hotely od najlacnejších po najdrahšie a vyberala si z ponúk, ktoré mali hodnotenie aspoň 8 bodov z 10, čo (väčšinou) svedčí o dostatočnej kvalite ubytovania. Našla som tak apartmán na severe ostrova v meste Portinatx: Granada apartments (nájdete cez Booking.com) za 55 Eur/2 osoby + dieťa na noc, čo je super cena vzhľadom na ceny na Ibize.

Apartmán mal spálňu s manželskou posteľou, druhú miestnosť s gaučom, jedálenským stolom a kuchynským kútom, balkón a kúpeľňu so sprchou.

Tu je video z apartmánu, nie veľmi kvalitné a na výšku, malo ísť len na Instagram Cestujeme bez cestovky, ale aspoň na ukážku ako vyzerajú niektoré apartmány:

K dispozícii sme mali veľmi pekný bazén. A čo je najlepšie, 5 minút peši od hotela bola krásna pláž Playa De Portinatx s jemným bledým pieskom, čistým tyrkysovým morom a bez vĺn, čiže ideálna pre menšie deti.

Preprava po ostrove

Ibiza je maličký ostrov, ktorý má cca 22 km na šírku a 41 km na dĺžku. Takže ak tu budete mať viac času ako my, určite odporúčam prenajať aspoň na pár dní auto a pozrieť si ho celý.

My sme využili viackrát prepravu autobusmi a všetko bolo bez problémov. Autobusy stáli väčšinou 3 Eurá (za jazdy trvajúce 15 min – hodinu), boli klimatizované a chodili načas, alebo meškali do 10 minút. Lístok sa kupoval priamo u šoféra. Drobec neplatil nič, kočík (golfový) sme museli pred nástupom do autobusu zložiť a položili sme ho vždy na zem v strede autobusu pri dverách.

Program 3 dňového výletu

Deň 1:

• odlet skoro ráno z Viedne
  • príchod pred obedom do hotela
  • popoludnie na pláži Playa De Portinatx
  • večera pri západe slnka s výhľadom na more

Odlet bol už 4:45 ráno z Viedne, čiže už o pol štvrtej sme boli na letisku. Mnohých z vás takýto čas odradí, mne nevadí, pokiaľ takto vstávam iba takto výnimočne. :) Drobec klasicky zvládol všetko bez problémov, pospával v aute aj lietadle. Keďže je vo Viedni dosť drahé parkovanie, na letisko nás odviezol svokor z Trnavy.

7:25 sme už boli na Ibize. Na letisku si dali kávu a raňajky a dvomi autobusmi sa presunuli na sever ostrova, kde sme mali ubytovanie. Kombinácií ako sa dostať na sever autobusmi je viacero, pozrite tu, zadajte si svoj čas odchodu podľa toho, kedy priletíte. Preprava trvá do 2 hodín vrátane pešieho presunu na zastávky autobusov a cesty do hotela, v ktorom sme boli ubytovaní my.

Okolo 11tej sme už boli v Portinatx. Pár krokov od zastávky sa nám ukázal výhľad na pláž a more, no nie je to nádhera? Nemohli sme sa už dočkať, kým tam pôjdeme.

Prvý pohľad na pláž Playa De Portinatx kúsok od nášho hotela

Drobec zaspal v autobuse v nosiči, dali sme si teda zatiaľ obed v reštaurácii a keď sa zobudil, šli sme sa ubytovať. Apartmán už bol pripravený. Kým sme vybalili veci, malý cestovateľ sa presunul na postel, kde opäť zaspal, takže kúpanie sa ešte nekonalo.. :) Prečítala som si aspoň pár strán z knihy, bola som rada, že som ju neviezla (ako sa občas stáva) zbytočne..

Po zobudení sme si nakúpili v blízkom supermarkete dobroty na pláž, za 5 Eur som kúpila drobcovi hračky do piesku a užívali sme si pohodu až do večera. Pláž bola úžasná, bledý jemný piesok, čistá tyrkysová voda, ešte dosť studená, no hodili sme sa do nej aj tak. Ľudí bolo tak akurát, v lete tu ale musí byť plnka. Láka ma tu prísť zase v septembri, kedy bude vyhriate more z leta, opäť nižšie ceny a menej ľudí. Uvidíme.

Maťko si toto obrovské pieskovisko tiež naplno užíval, vymieňali si s inými deťmi hračky, rozpávali na seba rôznymi jazykmi, bolo vtipné ich pozorovať. :)

Večer sme sa prešli po okolí, je to veľmi kľudná oblasť, žiadne párty (aspoň takto mimo leta) nečakajte. Dali sme si zmrzku, na hoteli sa osprchovali a šli do jednej z reštaurácií pri mori na večeru. Dokonalé miesto. More šumelo, voňalo, pozorovali sme západ slnka, sŕkali mojito a vychutnávali si rybku a plody mora. Popri tom (akože ináč) som odbiehala za drobcom, ktorého viac ako všetko toto fascinovalo detské ihrisko pri mori a elektrické autíčka, tie také klasické na mince, čo máme v našich obchoďákoch.

Deň 2

• dopoludnie na krásnej pláži s pokojným čistým morom bez vĺn pri našom hoteli
  • popoludní výlet na pláž Cala Nova do rušnejšej časti Ibizy na západnom pobreží
  • pobyt na pláži, prechádzky, kávičky s výhľadom na more.

Po dlhom prvom dni sme spali až do 9:30, bežali si kúpiť kávu do kaviarne a dobroty na raňajky, ktoré sme si zjedli na pláži. Takéto raňajkové pikniky pri mori mám rada. Opäť sme šli na tú krásnu pláž vzdialenú 5 minút od nášho hotela. Počasie bolo dokonalé, teploty ešte veľmi príjemné (okolo 25 stupňov). Kúpanie, hranie v piesku, opaľovanie, klasická plážová pohoda.

Poobede sme šli dvomi autobusmi (prestup bol takmer bez čakania) do mesta Es Canar, kde je obľúbená pláž Cala Nova. Mesto bolo rušnejšie ako Portinatx, v ktorom bol náš hotel, s množstvom suvenírových obchodíkov, reštaurácií, kaviarní a odchádzajú odtiaľto aj lode na celodenné výlety na ostrov Formentera – ostrov s plážami a morom ako z Karibiku. Nabudúce, keď tu budeme na dlhšie, je určite na zozname. Lacnejšie plavby na Formenteru však boli z hlavného mesta Ibiza.

Drobec v autobuse zaspal v nosiči, a tak sme si po príchode dali obed v reštaurácii s výhľadom na more. Keď sa zobudil a niečo zjedol, šli sme na pláž.

Pláž Cala Nova bola síce pekná, no viac nám vyhovovala pláž pri našom hoteli. Táto mala tmavší piesok, v mori boli vlny a zrovna aj nejaké medúzy, takže sme si namočili iba nohy. Bolo tu dosť malých mušlí, takže o zábavu bolo postarané, kým sme z pláže nevyzbierali všetky do vedierka, nemohli sme odísť. :)

Pred odchodom naspäť na sever sme sa prešli popri mori, dali kávu opäť s fajn výhľadom.

Večeru v reštaurácii malý cestovateľ rázne odmietol, tešil sa už na maľovanie v hoteli, a tak sme si kúpili cestoviny a pohár bolonskej omáčky a najedli sa v apartmáne. Ešteže sme mali na izbe kuchynku.

Deň 3

• dopoludnie na pláži pri hoteli
  • 11:15 odchod do hlavného mesta
  • prechádzky a obed v meste
  • 16:55 odlet do Viedne.

Zrána sme opäť vybehli na pláž a 11:15 šli na autobus do hlavného mesta. Váhali sme, či pred odletom pôjdeme ešte na pláž, ktorá je vraj 7 minút taxíkom od letiska (Sa Caleta beach). Nakoniec sme zostali v meste, túlali sa uličkami, dali si niečo pod zub, zmrzku v prístave, nazreli do obchodíkov s letným oblečením, ktorých je všade plno.

16:45 sme mali mať odlet, trocha sme mali meškanie, okolo 20.hod sme prileteli do Viedne.

Pár ďalších tipov:

• z Ibizy si môžete spraviť výlet na ostrov Formentera, ktorý svojím tyrkysovým morom a plážami pripomína Karibik. Z hlavného mesta tam premávajú lode za 19,90 Eur spiatočne  (ráno odchod, večer návrat)
  • ak chcete kľud, pokojné more a krásnu pláž, alebo idete s malými deťmi, odporúčam oblasť, kde sme boli my (sever Ibizy)
  • ak chcete party život, veľa klubov je na západnom pobreží, ubytovanie pozerajte v San Antonio (Sant Antoni) a v hlavnom meste Ibiza (Eivissa po katalánsky). Ceny vstupov závisia od DJa a iných hostí, pripravte sa však aj na to, že nápoje sú väčšinou poriadne predražené:

Ceny vstupov do klubov na Ibize

A čo vy, boli ste už na Ibize, alebo sa tam chystáte?

Maťa

Výlety a dovolenky s malými deťmi (0 – 5 rokov)

vE-book Kompletný návod na cestovanie bez cestovky >>

Martina Magulová
Som vášnivá cestovateľka. Cestujem bez cestovky - LACNEJŠIE a ZAUJÍMAVEJŠIE. S radosťou sa delím o svoje skúsenosti, aby som vám ušetrila čas a peniaze a aby ste aj VY mohli za málo peňazí zažiť čo najviac a odvážili sa ísť spoznávať svet! :) Zoznam precestovaných krajín a niečo o mne nájdete tu>> Som autorka e-bookov: Kompletný návod na cestovanie bez cestovky>> Cestujem s cestovkou. Ako zažiť na dovolenke viac?>> E-book zdarma Ubytovanie bez cestovky>> Kontakt: E-mail: info@martinamagulova.sk >> Facebook fan page: Cestujeme bez cestovky>> Instagram: Cestujemebezcestovky>>